HTML

Maláj túra

Friss topikok

• Simulacrum: Nem olvassuk, mert itthon is 30 fok van és mi is túrázunk a szabadban. :-) (2013.10.26. 12:18) Langkawi 5. nap
  • Bushman: Egész nap meleg van, kb. 30 fok, de a pára miatt melegnek érezni. A heves esőzések után sem hűl le... (2013.10.24. 10:05) Langkawi 3. nap
  • Nagymacska: Menő! Tényleg nagyon zsúfoltnak tűnik az egész, de szép. Jó zöld a fű ^^. Arra nincs sok szmog? Üd... (2013.10.21. 12:10) 1. nap KL-ban

Címkék

Archívum

Kuala Lumpur 2. és 3. nap

2013.10.21. 19:01 Bushman

Egy kis kihagyással, de ismét jelentkezünk, immár Langkawi szigetéről, ahová szerencsésen megérkeztünk tegnap este.

Szombaton elvonatoztunk a Batu barlanghoz, amely egy hindu szent hely, rengetegen zarándokolnak ide. Csak 2 ringgit (1MR=70FT) volt a vonatút, igazán nem sok egy félórás utazásért, a barlang maga pedig ingyenes. A barlang bejáratához vezető lépcsőt ellepték a majmok, akik minden ehetőt próbálnak kilopni a turisták kezéből, szóval vigyázni kell velük. A lépcsőt egy 40m magas aranyszínű szobor őrzi. Maga a barlang igazából nem nagy szám, a vége egy felül nyitott kürtő, ide építették a templomot. Sokkal érdekesebb a kicsit lejjebb található sötét barlang, ahová belépőjeggyel be lehet menni vezetővel, aki bemutatja a benti élővilágot. Több mint 200 faj él meg a sötétségben, köztük negyedmillió denevér, százlábúak, csigák, pókok, stb.

Visszetérve KL-ba még volt annyi időnk, hogy ellátogassunk az orchideákat és hibiszkuszokat felvonultató kertbe, illetve a nemzeti mecsetbe is. A mecset gyönyörű, de csak jól megválasztott időpontban lehet bejutni, mert naponta ötször hívják imára a híveket, ilyenkor a turisták elől zárva van. Amúgy sem lehet bemenni az imacsarnokba, kizárólag muszlimoknak, de készségesen felajánlották, hogy lefényképeznek előtte minket. Sok érdekességet is megtudunk pl. hogy itt csakis érkezési sorrendben lehet helyet foglalni és ha megtelt a belső 3000 férőhelyes terem, akkor a kinti oszlopcsarnokban még 12.000 embernek jut hely. Itt nem aprózzák el a dolgokat!

Vasárnap kipróbáltuk a szállodai büfé reggelit, még sarawaki meleg levest is ettünk, illetve rotinak nevezett kenyérféleséget, amihez egy csípős licsi-szószt kínálnak mártogatni. Reggeli után leadtuk a bőröndöket a szállodában, majd irány a madárpark! Ez a világ legnagyobb olyan madárparkja, ahol be lehet sétálni a szárnyasok közé, akik szabadon élnek (a legtöbbjük) nagy barátságban a helyi majmokkal. Némi pénzért még eleséget (nektárt és magvakat) is vettünk, így egy időre mi lettünk a papagájok kedvencei :-)

Ezután átsétáltunk az Iszlám múzeumba, ahol rengeteg gyönyörű ékszer, textil, fegyver és kerámia van kiállítva. Az ország hivatalos vallása az iszlám, azonban a muszlim maláj többség (kb. 65%) mellett jól megférnek a hindu indiaiak és a taoista kínaiak. Az indiaiakat sokan lenézik, amikor a kínai (!) negyedben voltunk még figyelmeztettek is, hogy a szállodánk az indiai negyedben van, szóval jobb ha vigyázunk magunkra.

Minket azonban nem tudtak elrettenteni és egy nagyon-nagyon finom indiai vacsorával zártuk a KL-i tartózkodásunkat. Aztán felvettük a csomagokat és irány a vonat és busz kombináció a fapados reptérre. Elég viharos utunk volt, de szerencsére nagyjából átaludtuk az 1 órát. Későn értünk a szállodába, a szobánk és az egész környezet gyönyörű, de erről majd talán holnap...

Az időeltolódás vagy a rengeteg látnivaló és élmény miatt, de nagyon későn fekszünk mindig -éjjel 1 körül, most is pont annyi az idő, ezért már elég fáradtak vagyunk. Megyünk is aludni. Nézegessétek a képeket. Puszi mindenkinek.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.