HTML

Maláj túra

Friss topikok

• Simulacrum: Nem olvassuk, mert itthon is 30 fok van és mi is túrázunk a szabadban. :-) (2013.10.26. 12:18) Langkawi 5. nap
  • Bushman: Egész nap meleg van, kb. 30 fok, de a pára miatt melegnek érezni. A heves esőzések után sem hűl le... (2013.10.24. 10:05) Langkawi 3. nap
  • Nagymacska: Menő! Tényleg nagyon zsúfoltnak tűnik az egész, de szép. Jó zöld a fű ^^. Arra nincs sok szmog? Üd... (2013.10.21. 12:10) 1. nap KL-ban

Címkék

Archívum

Langkawi 1. 2 nap

2013.10.22. 18:41 Bushman

Landoláskor este eső fogadott minket (a nagy felhőszakadást már pont megúsztuk, csak hallottuk a helyiektől) és sajnos kitartott másnap egész estig. Szerencsére csak szitált, de azért így sem volt kellemes este esőben átrobogózni a szigeten. Robogót ugyanis muszáj volt bérelnünk, ugyanis hiába csak 25x25km-es a sziget, a szálloda az északi rész közepén van, mindentől kb. 25 perc autóútra, és a taxi kicsit költséges lenne minden alkalommal oda-vissza.

Tegnap óta egy kétszemélyes 125 köbcentis Suzukival ijesztegetjük a helyieket, akik amúgy nagyon nyugodtan vezetenek, nem sietnek sehová, de hát egy szigeten vagyunk, 30 perc alatt bárhonnan bárhova oda lehet érni. Az utak nagyon jók, és még ki is vannak világítva. A bal oldali közlekedés Írország után már nem jelent gondot.

Hétfőn kicsit kipihentük magunkat, útitervet készítettetünk, kibéreltük a robogót és lefoglaltunk 3 túrát. Az első ma volt, 4 órát bicajoztunk 4 indiai fiatallal és a helybéli idegenvezetőnkkel a rizsföldek mentén. Kicsit megismertük a helyiek mindennapjait, közelről megnéztük a házaikat.Sok érdekességet is megtudtunk, pl. a kék nadrágos gyerekek általános iskolások, a zöld nadrágosak középiskolások. Amióta modern technikát alkalmaznak a rizsföldeken évente 3-szor aratnak. Az indiaiaknak ez nem volt nagy újdonság, a legtöbbjüknek otthon is van saját rizsföldje. Mesélt a túravezető a helyi kígyókról is, megtudtuk, hogy nem az anakodonda a legnagyobb, hanem a piton, tavaly egy 8,5 méteres példányt fogtak be itt. A rizsföldeken a kobrák a leggyakoribbak, de a fákon is sok kígyófaj él, ezért nem tanácsos rázni az ágakat. Langkawit is érintette a 2004-es cunami, de itt szerencsére csak 1 ember halt meg. Sok ház megsemmisült viszont. Az állam épít házakat az embereknek, akiknek 10 évig havi 150 Ringitet kell fizetniük (kb. 10.000 Ft) és a végén az övék lesz a ház.

Délelőtt még megpróbáltunk felmenni a 2. legmagasabb hegyre a felvonóval, de sajnos technikai okok miatt nem üzemelt. Ezt még mindenképpen be akarjuk pótolni a héten,talán majd pénteken.

Holnap, azaz szerdán két túránk is lesz, egy délelőtti hajókázás a mangrove erdőkben, délután pedig egy dzsungeltúra, amelynek egy része már sötétedés után zajlik, így remélhetőleg megleshetjük a csak éjszaka aktív helyi állatokat is.

A szálloda gyönyörű, hatalmas területen fekszik, mi biciklivel közlekedünk (ez benne van a szobaárban) a lobby és a szobánk között, a személyzet pedig elektromos golfautókkal. A házak mind egyformák, nincs belőlük túl sok: 17db. Mindegyikben 4 szoba van, 2 alul, 2 felül. Mi felül vagyunk, hatalmas terasszal és gyönyörű kilátással a parkra. A belmagasság a szobában kb. 6 méter, a fürdőrész pedig akkora, mint otthon a nappalink. Kőböl faragott kád, kő mosdók és minden, ami a kényelemhez kell. Azért gondolkoztunk rajta, hogy panaszt tegyünk-e, hogy a WC deszka lecsapódik és sokat kell várni a melegvízre is :-) De igazán kaphattunk volna egy saját tengerparti villácskát is, alig 450.000 forintba kerül egy éjszakára...

De beszéljenek helyettünk a képek...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.